Wat is de Service Plus Garantie?
We bieden je 2 jaar lang een uiterst klantgerichte service in het kader van de wettelijke waarborg voor consumenten. Voor een hele reeks toestellen voor huishoudelijk gebruik (zie hieronder) heb je de mogelijkheid om op het moment van aankoop en tegen een meerprijs deze waarborg van 2 jaar te verlengen tot 5 jaar. Dankzij de Service Plus Garantie geniet je 5 jaar lang zorgeloos van je toestel en garanderen we je een uitgebreide Vanden Borre-service.
Onze Service Plus Garantie
Voordelen van de Service Plus Garantie
1. 5 jaar lang zijn alle interventies die gedekt zijn door de Service Plus Garantie, gratis (zie bijzondere toepassingsvoorwaarden hieronder). Deze depannage- en bijstandsgarantie omvat de kosten van werkuren en onderdelen en de verplaatsingskosten (voor grote elektrotoestellen).
2. Bij een defect van je diepvriezer, komen onze techniekers nog dezelfde dag langs indien je ons belt voor 9 uur, en dit 7 dagen op 7.
3. Indien je koelkast of diepvriezer defect is, krijg je een vervangtoestel voor de duur van de herstelling (mits een kleine waarborg).
4. Jouw Service Plus Garantie wordt verlengd met het aantal dagen dat je toestel in herstelling is.
5. Indien je bij Vanden Borre een nieuw toestel koopt bij het verstrijken van de Service Plus Garantie of gedurende de 12 maanden die hierop volgen, nemen wij je oude toestel terug aan de prijs die je betaalde voor je huidige Service Plus Garantie. Deze terugbetaling is beperkt tot 20% van de aankoopprijs van het nieuwe toestel.
Bijzondere toepassingsvoorwaarden van de Service Plus Garantie
1. De garantie is enkel geldig in België en op toestellen aangekocht voor huishoudelijk gebruik. Het gaat om een garantie van 5 jaar vanaf de aankoop in geval van materiaal en fabricagefouten. Bij dergelijke defecten worden geen kosten voor onderdelen en werkuren aangerekend indien je een beroep doet op de dienst na verkoop van Vanden Borre. Voor grote elektrotoestellen (koelkast, diepvriezer, wasmachine, droogkast, vaatwasser, kookfornuis en alle inbouwtoestellen) is ook de verplaatsing van de techniekers inbegrepen. De kosten van een ladderlift zijn ten laste van de klant.
2. Indien de dienst na verkoop het toestel technisch of economisch onherstelbaar verklaart tijdens de duur van de Service Plus Garantie, nemen wij je toestel terug en vergoeden wij je met een aankoopbon. De waarde van deze bon is gelijk aan het aankoopbedrag van je toestel, rekening houdend met een waardevermindering als gevolg van het gebruik van je toestel.
Volgende afschrijvingsschalen zijn van toepassing:
- 3e jaar: factuurbedrag – 40%
- 4e jaar: factuurbedrag – 55%
- 5e jaar: factuurbedrag – 70%
3. Sommige gevallen worden niet gedekt door de Service Plus Garantie:
- Alle rechtstreekse of onrechtstreekse schade na de levering veroorzaakt door het toestel en aan het toestel (vb. door oxydatie, schokken, val, …) alsook zijn inhoud (vb. inhoud diepvriezer, wasmachine);
- Onderdelen of hulpstukken die regelmatig vervangen moeten worden, zoals filters, batterijen, lampen, … ;
- Defecten als gevolg van brand, waterschade, bliksem, ongevallen, natuurrampen;
- Defecten veroorzaakt door opzet, nalatigheid of door een onoordeelkundige behandeling, slecht onderhoud of abnormaal gebruik of het gebruik van het toestel strijdig met de voorschriften van de fabrikant;
- Schade ten gevolg van een commercieel, professioneel of collectief gebruik van het toestel.
Deze garantie doet geen afbreuk aan de rechten die de klant put uit de wettelijke waarborg.
Toestellen gedekt door de Service Plus Garantie
Toestellen die aan huis worden hersteld en/ of afgehaald:
- Diepvriezer
- Droogkast
- Fornuis
- Ingebouwde oven
- Koelkast
- Kookplaat
- Vaatwassers
- Wasmachine
Toestellen binnen te brengen in één van onze winkels:
- Microgolfoven
- Stoomoven